Statybos

Prieš tai: Tikrovės seklumos

Vos išsilaikęs baigiamuosius egzaminus, puoliau „atostogauti“ garaže, kuriame mano buvusios draugės tėvai maloningai leido vykdyti laivo statybas. Jei tik jie būtų žinoję, kas iš to garažo liks… Susipirkęs įrankius ir medžiagas pasigaminau darbastalį su integruotomis staklėmis, porą „ožių“, netgi įrankį pastoviu kampu galąsti obliaus geležtę (nes kur gi Lietuvoj tokį nusipirksi…). Vien šis pasiruošimas užtruko 5 ar 6 dienas.

Statybos3

Nors švertboto dizainas projektavimo metų eigoje keitėsi smarkiai, esmė nepakito: prieštaringai vertinama stitch&glue faneros, epoksidinės dervos ir stiklo audinio konstrukcija. Laivė formą įgavo lėtai, nuo grafiko buvo atsiliekama vis daugiau su kiekviena diena. Nesėkmės po nesėkmių, nauji kasdieniai iššūkiai, beviltiški „o viešpatie, ką aš padariau“ momentai, ir, nepaisant visko, pamažu platėjanti šypsena, kai visa tai ėmė panašėti į valtį…

Statyba

Eigoje ne kartą atrodė, jog dabar jau „šakės“, viskas baigta. Dažnai tekdavo improvizuoti, keisti planus, kartais – tiesiog ilgai sėdėti kėdėje susiėmus už galvos… Ir visgi, praėjus beveik mėnesiui nuo statybos pradžios, Mėletėlė buvo pirmą kartą išnešta į dienos šviesą – išbandytas paties tekintas stiebas, rėja bei gikas. Kitą dieną – jau dažymo bei lakavimo darbai. Dirbtuvės patapo žmogaus-voro buveine – sudėtingas virvių ir virvelių raizginys, laikantis džiūstančias dalis, kad neprisiliestų viena prie kitos, nerinktų dulkių…

Statybos2

Ir vieną dieną staiga supratau jog priešais mane – baigta Mėletėlė, visame savo grožyje.

Toliau: Kaip pasiūti burę iš plėvelės, skirtos dengti namų stogams