Sezono uždarymas ir padėkos

Prieš tai: Kupiškio marių regata

Grįžus į gimtąjį Kauną, Mėletėlė buvo dar porą kartų paleista Lampėdžių karjere, plukdant draugus, gaudant paskutinius vasaros saulės spindulius. Išskyrus tranco, giko lūžius ir nusilupusius dugno dažus, manoji laivė atlaikė savo pirmąjį sezoną be priekaištų, pateisindama visus lūkesčius, kuriuos į ją dėjau projektavimo ir statybų metu. Silpniausia grandis – burė – bus pakeista į rimtesnę, kadangi Kupiškio marių regatos metu sutiktas kolega buriuotojas nurodė, jog Lietuvoje visgi įmanoma gauti burinės medžiagos, „pigiau grybo“ (kaip vėliau paaiškėjo – dar pigiau). Ta proga ketinu padidinti burės plotą, nes dabartinis, nors ir gerokai didesnis nei tipinių tokio dydžio valčių, yra nepakankamas ypač lengvo vėjo sąlygomis, kurios, deja, vyrauja didžiąją viso buriavimo sezono dalį. Taip pat laukia dešimtys smulkesnių pataisymų ir patobulinimų – Mėletėlė to verta. Nors šiltus orus iš Lietuvos Šiaurys jau išpūtė, kitą vasarą mėlyna valtelė vėl skros Lietuvos ežerų vandenis – o galbūt kada nors paragaus ir sūresnių.

Justinas ir Mėletėlė

Vėjo, vėjo, vėjo!

Padėkos

Šio projekto metu man tiesiogiai ir netiesiogiai padėjo gausybė žmonių, savo patarimais, pasiūlymais, perspėjimais, pasidalinta patirtimi, palaikymu, kritika, įkvėpimu. Norėčiau juos čia paminėti – daugumą žinau vardais, tačiau su kai kuriais vėliau susisiekti nepavyko, tad įvardinsiu jų slapyvardžius internete.

Marius Ivaškevičius – geras draugas, buriuotojas, įkvėpęs užsiimti šia veikla tada, kai kiti tik juokėsi iš mano pirmojo projekto.

Veronika Kulikauskienė – JBS bendruomenės narė, besąlygiškai pasiūliusi transportą, gabenant statybines medžiagas Mėletėlei, nors to ir neprisireikė.

Ernestas Vaitkevičius – taipogi iš JBS bendruomenės, dosniai pasiūlė atiduoti savo seną valtelę su sąlyga, kad būčiau paplukdęs JBS narius po Kauno Marias.

Forumo www.boatdesign.net dalyviai:
Tom Lathrop, Raf Ronchet, Thomas de Meijer, Phil Sweet, Ray Watson, Peter Chopelas, Sailplan, GTO – forumo nariai, buriuotojai, inžinieriai, jūriniai architektai, profesionalūs ir mėgėjiški laivų statytojai, paaukoję ne vieną valandą, atsakinėdami į mano užduotus klausimus, duodami patarimus, vertindami mano atliktus „namų darbus“.

Ypatingos padėkos

Tim Deacon, Bob Cornwell, Mark Vanden Wymelenberg – trys ištikimi forumo www.boatdesign.net patarėjai, padėję ne tik Mėletėlės, bet ir ankstesnių projektų metu; jie visada atsakydavo į pačius kvailiausius klausimus, ir niekada nepraleido progos paraginti „padaryk dar geriau“.

John Perry, Richard Woods, NoEyeDeer taip pat labai daug laiko skyrė stebėdami ir konsultuodami Mėletėlės projektavimą, pasiūlė netradicinius sprendimus, pasidalino savo pačių projektų paslaptimis.

Todd Bradshaw (www.forum.woodenboat.com) – vienas žymiausių šių laikų burių siuvėjų, visados dosniai pasidalinantis savo neeiline patirtimi net su pačiais „žaliausiais“, negailintis laiko atrašyti su neeiliniu išsamumu ir detalumu. Pagelbėjo subalansuoti Mėletėlės liugerinės burės dizainą, atskleidė porą amato paslapčių.

Gene Rosson – kadaise jau minėtame www.boatdesign.net sutiktas buriuotojas ir inžinierius, su kuriuo vėliau turėjau garbės susidraugauti asmeniškai, ir, pagal absoliučiai išskirtinę pagalbą bei žinias, kurias jis man padovanojo, turbūt galėčiau jį vadinti savo neoficialiu mokytoju. Gene savo patarimais ne kartą išgelbėjo Mėletėlės statybas, kuomet buvau užstrigęs ar padaręs baisias klaidas, vėliau per atstumą mokė mane buriavimo paslapčių. Jis taipogi atsiuntė siuntinį iš JAV, dovanodamas įvairių rangauto detalių, be kurių Mėletėlės paruošimas būtų buvęs kur kas sudėtingesnis ir brangesnis. Neeilinio dosnumo ir kilniaširdiškumo žmogus, kuriam niekada iki galo negalėčiau atsidėkoti.

Darius Viržonis – palaikęs, kuomet kreipiausi į JBS buriuotojų bendruomenę, pataręs, kaip suremontuoti Mėletėlės trancą, o vėliau pasiūlęs patalpinti Mėletėlės nuotykių istorijas į savo svetainę „Mažasis burinis laivynas“.

Toliau: Praktiniai patarimai ir su „Mėletėlės“ projektu susijusi informacija